Ontwikkelingsperspectiefplan (opp)
Een ontwikkelingsperspectiefplan (opp) wordt opgesteld zodra extra onderwijsondersteuning nodig is. De leerling, ouder(s)/verzorger(s), de mentor, de studieleider en de zorgcoördinator/intern begeleider/orthopedagoog nemen deel aan het opstellen van dit plan. Indien nodig sluiten externe instanties aan. De school geeft uiting aan het hoorrecht door de leerling en ouder(s)/verzorger(s) actief te betrekken bij zowel de totstandkoming als de evaluatie en bijstelling van het opp. Daardoor kunnen zij hun visie geven en meebeslissen over de ondersteuning en de gestelde doelen. De doelen uit het opp worden minimaal eenmaal per jaar en zo nodig vaker geëvalueerd tijdens een voortgangsgesprek. Dit gebeurt in ieder geval met de mentor, de leerling en ouder(s)/verzorger(s), eventueel ook met zorgcoördinator, studieleider en externe partijen. Waar nodig wordt naar aanleiding van de evaluatie het ondersteuningsaanbod bijgesteld.